Monday 19 May 2014

Måndag.

Då var det måndag och ny vecka igen. Jag var stel i benen i morse så man kan undra om det var jag eller Mattias som sprang GöteborgsVarvet i lördags. Mattias föräldrar var här igår och de har varit i USA och hade köpt med sig ett berg av kläder till Charlie. De kan liksom inte låta bli.

Här brukar jag sitta och blogga och amma under dagarna. Jag gillar den öppna planlösning i vårt hus och det är något vi kommer vilja ha i nästa hus också. Vi skall inte flytta än på länge men Mattias och jag brukar säga så; i vårt nästa hus skall vi ha si eller så. Ändra det som inte är optimalt och behålla det som är bra helt enkelt.

bloggar

Hej från soffan :) Ha en skön måndag!

15 comments:

  1. Nej men nu blir jag lite orolig. Hönsmamman:-D! Du uppdaterar ju vanligtvis så frekvent. Hoppas att allt är bra med dig/er!
    Kram Julie

    ReplyDelete
  2. Samma här, har också undrat. Hoppas allt är bra!

    Kram Cathrine

    ReplyDelete
  3. Du är saknad vännen! ❤️
    Skickar kärlek, kramar och korsar fingrarna för att allt är fint med dig och dina kära, att du bara njuter lite extra just nu. :)❤️

    Tänker på dig!
    Puss /Anna

    ReplyDelete
  4. Hej Jessica!
    Innan du började med 801010 så läste jag att du åt gourmet levande föda. Fungerade det bättre0än kosten du åt innan levande föda överhuvudtaget? Vet det inte är optimalt med gourmet men jag skulle vilja/behöva snarare besöka skeppsgården längre tid på pga sjukdom och undrar hur det gick för dig där? Var det tom sämre än innan du började med lf? Är också underviktig som du men pga dåliga matkombineringen så kanske du inte kunde öka i vikt med kosten på skeppsgården?

    Jättetacksam om du kan svara! Har många sjukdomar och0skulle aldrig klara att börja med detta på egen hand..
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Vill också skicka en liten hälsning, och hoppas allt är ok.
    Ser att du i alla fall godkänner kommentarer, så jag hoppas också att det bara är lite "blogg-semester".
    Du är i alla fall saknad. :)
    Kram, Olivia.

    ReplyDelete
  6. Så här är det.. vill att folk ska veta hur vården och doktorer är i Sverige. Det är så att jag har en knöl i bröstet och när jag var på VC sa jag att jag inte var intresserad av att göra någon mammografi. Doktorn där frågade då om jag kunde tänka mig ultraljud och det gick jag med på. Så jag fick en remiss till Sahlgrenska. Väl där så kommer det en arg otrevlig doktor in i rummet och frågar varför jag inte vill göra mammografi. Jag förklarar och han blir så arg att han säger att han vägrar undersöka mig och så rusar han ut ur rummet. Kvar är jag nu ensam med min knöl i bröstet. Tycker det är förunderligt med alla miljarder som gått till cancerforskning och man har inte kommit upp med andra undersöknings metoder än farlig mammografi. Och doktorn i fråga, borde inte vara doktor. En riktigt doktor VILL hjälpa människor med alla medel. Allt handlar bara om makt och pengar. Men fan får man en remiss till ultraljud så ska man väl åtminstone få det iaf. Fy skam för svensk sjukvård! Har gång på gång blivit riktigt dåligt behandlad på VC där man bara skriver ut medicin hit och dit utan att göra några som helst tester, eller när dom inte vet vad det är skyller dom på att man ljuger. Usch och fy för svensk sjukvård. Eller jag menar snarare svenska doktorer! /Lina

    ReplyDelete
  7. Hej jag undrar hur du tänker kring kalorier. Jag menar det är mycket fruksocker och många frukter per dag så om jag räknar på det så går man lätt över rek dagl kaloriintag. Hur många frukter är max per dag? Jag är vegan och fruktoman; ) kan äta tex 5 stora päron, en hel vattenmelon och en halv liter hallon utöver 1-2 lagad vegansk mat/dag. Jag älskar smoothies speciellt gröna med mer grönsaker än frukt men utöver det kan jag som sagt äta massa frukt per dag.
    MVH
    Louise svara gärna på louise.forsberg@erstadiakoni.se

    ReplyDelete
  8. Lina, jag hoppas innerligt att du träffar på någon vettig läkare som lyssnar på dig. Men mest av allt hoppas jag på att det bara, precis som för mig, är en körtel som spökar!
    Till en början var jag nog inne och kollade här i bloggen ett par gånger om dagen, för jag kände mig så orolig,. Har man följt en människas bloggande under ett år så känns det så konstigt då personen en dag bara upphör att skriva, utan antydan till detta innan. Jag hoppas även ang detta att det finns någon förklaring som inte är kopplad till sjukdom eller ngt annat allvarligt! Stor kram till er båda/ Julie

    ReplyDelete
  9. Tänker på dig! ❤️
    Kram Anna

    ReplyDelete
  10. Hej vännen!
    Du saknas mig.❤️

    Jag finns här. Om du vill och behöver. 24/7 Önskar dig allt gott fina Jessica!

    Kärlek & kramar

    ReplyDelete
  11. Nu tar jag bladet från munnen och ställer frågan som jag inte har vågat ställa: Vad har hänt? *orolig*

    Stor kram Julie

    ReplyDelete
  12. Hej. Kan du inte bara skriva någon rad så vi vet att du lever och inte behöver oroa oss. Om du valt att sluta blogga så är det ju helt okej och du behöver inte förklara dig, men ett livstecken skulle vara fint.
    Kram,
    Elisabeth

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så Elisabeth, nu har jag gett ett livstecken <3

      Delete