Friday 2 May 2014

Årets första vattenmeloner!

20140502_143653

Tjoho! Här ser ni årets första ekologiska vattenmeloner som Mattias köpte på Fram idag till mig. Jag ville bara ha två för dels är de snuskigt dyra så här tidigt och dessutom så vet man inte hur kvalitén är så här tidigt på säsongen. Det är en erfarenhet jag gjort som fruktälskare. Säsongens första frukter är sällan goda utan det gäller att ha is i magen och vänta några veckor. Vilket ju förstås är svårt då man blir så himla glad över att en ny frukt är i säsong :)

Jag tänker äta dessa godingar till frukost imorgon. Nom nom!

I övrigt har jag ägnat större delen av dagen till att deklarera men nu är det klart och inskickat! Yes! Lille Charlie har känt av att mamma varit upptagen för han har sovit mest hela dagen och bara vaknat för att få sig sina slurkar mjölk. Nu har storebröderna kommit hem också. Härligt!

Trevlig helg på er!

No comments:

Post a Comment