Friday 9 May 2014

Fruktlöst.

Just nu har jag ont om mogen frukt. En mardröm i en fruktätares liv ;) Dock är inte detta tillstånd så allvarligt nuförtiden. Jag har ju valt att äta som jag gör för att vara frisk, det vet ni ju. Numera kan jag göra avsteg från strikt rå 80/10/10 då min mage mår så bra. Så det är ingen katastrof om jag inte kan äta så mycket frukt en dag. Dock saknar jag det enormt. Apelsinerna håller på att ta slut så det blev inte mycket apelsinjuice till frukost igår, jag ransonerar de jag har kvar. Det fick därför bli en lagad lunch igår bestående av majspasta, kikärter och tomatsås. Som mellanmål blev det en juice på 3 äpplen, 4 morötter och en bit ingefära:

applejuice

På kvällen åt jag en av mina favoritsallader. Det är en rå sallad med ångkokt potatis och en dressing därtill. Dressingen:

  • 1 zucchini, skalad
  • 1/2 dl pinjenötter
  • saften från 1 citron
  • 1 vitlöksklyfta
  • spiskummin efter smak

Ner med allt i Vitamixen och man får en utsökt dressing!

IMG_2952

Den kladdiga och goda salladen bestod, förutom den ångkokta potatisen, av ekbladssallad och gurka. Jag kände för något enkelt igår helt enkelt.

Anledningen till att jag inte har några mogna bananer är att de ekologiska varit slut de två senaste gångerna i affären. Mattias stack iväg på lunchen häromdagen och köpte i en annan affär och kom hem med en hel kasse bananer. Så nu väntar jag på att de här godbitarna skall mogna :)

IMG_2956 

Önskar er en härlig fredag!!!!

No comments:

Post a Comment