Tuesday 13 May 2014

Tips för tänderna.

Jag får ofta frågan vad jag använder när jag borstar tänderna. Jag skall ärligt säga att jag provat en del saker. Som att bara borsta med vatten. När jag förstod vikten av vad jag stoppar i munnen och på huden så började jag att experimentera en hel del. Ibland blir det kanske lite överdrivet åt ett håll ;) innan man hittar en bra balans. Jag har t ex provat att använda fruktsmink och det var ett roligt experiment också. Numera använder jag dock rouge från 100% Pure och min gamla vanliga mascara. Men tillbaka till tänderna. De flesta tandkrämer innehåller ju ämnen som trots allt känns sådär att använda i munnen. Jag har dock provat några ekologiska sorter från Urtekram men tänderna blev successivt mindre vita. Nu har jag  hittat en ny sort som jag är toknöjd med, nämligen tandpulver:

IMG_3045

Jag köpte den tidigare i den ekologiska butiken Fram men nu senast beställde jag från PH-balans som tillverkar tandpulvret. Det känns väldigt fräscht att borsta tänderna och de blir vita och fina.

Smurfen köpte jag när jag hade separerat från barnens pappa för att påminna mig om att jag behövde ha lite djävlar anamma just då ;)

No comments:

Post a Comment