Tuesday 13 May 2014

Nu har jag landat.

Nu har jag verkligen landat i att vara föräldraledig. I och med att Charlie kom tre veckor före han var beräknad och att förlossningen dessutom gick på 2h har det tagit tid att landa i att jag faktiskt skall vara föräldraledig. Charlie föddes ju en torsdag och det kändes liksom som jag skulle gå och jobba på måndagen. Nu däremot har jag landat i att jag skall vara hemma. Det känns jätteskönt och jag njuter varje sekund! Att min man och jag är ett så bra team gör allting ännu enklare. Det är guld värt att vi båda vet vikten av att få motionera för att må allra bäst och att vi därför ger varandra utrymme för detta. I helgen skall min man springa GöteborgsVarvet t ex och helgen därpå skall han troligen springa en del av BUM (Borås Ultra Marathon) tillsammans med min svägerska. Min svägerska skall springa drygt 8 mil i terräng och Mattias springer nog med ca 2 mil av dessa.

Dessutom ger det en extra guldkant på tillvaron att vara hemma när barnen kommer från skolan. De är alltid så bubbliga då och berättar vad som hänt under dagen. Jag insuper allt. Tidigare, när jag kom hem efter dem satt de oftast vid varsin dator och då var det där ögonblicket förbi.

Idag regnar det ute och vi myser inne.

IMG_3047

Önskar er alla en fin tisdag <3

No comments:

Post a Comment