Thursday 8 May 2014

Kolsvart.

Jag vill ha det knäpptyst och kolsvart när jag skall sova. I vanliga fall. Just nu har jag inga som helst problem att sova vare sig i en ljudlig eller ljus miljö. Amningshormonerna gör att jag somnar som en stock varje gång möjlighet till att sova ges. Men jag skall ju inte amma resten av livet även om det är ett bra tag till :) I måndags hade vi två killar här som monterade olika typer av solskydd hemma hos oss. Vi fick en extra markis, killarna fick nya persienner, plissegardiner i vardagsrum och TV-rum och på toaletten och i vårt sovrum hade vi beställt total mörkläggning.

mörkläggning1

Här är ett fönsterna i vårt sovrum. Ser ni den lilla “persiennen” längst ner? Den är monterad i ram så det blir inget ljusinsläpp alls. Inga glipor. Vi valde en lösning att dra upp den nerifrån för det kan vara skönt på kvällen att inte ha full insyn.

mörkläggning2

På bilden ovan är den halvvägs uppdragen.

Vi har nu sovit med denna lösning i två nätter och det är helt fantastiskt så mörkt det blir :)

No comments:

Post a Comment