Thursday 21 April 2011

Tankens oerhörda kraft.

Den senaste tiden har jag blivit varse tankens oerhörda kraft. Jag har verkligen förstått på djupet hur mycket tankarna påverkar oss. Jag läste Min Stroke för en tid sedan, en mycket tankeväckande ;) bok. Rekommenderas varmt för att förstå hur våra hjärnor fungerar och det här med att använda vänster respektive höger hjärnhalva. Boken är skriven av en kvinnlig hjärnforskare som själv drabbades av en stroke. Om någon säger något till mig så hänger det verkligen helt på mig själv hur jag väljer att tänka och manifestera en viss känsla i min kropp.

Läste följande klockrena citat av Yogi Bhajan idag:

“What gives you strength? Your thoughts.

What weakens you? Your thoughts.

What destroys you? Your thoughts.

In reality, your thoughts are given to expand you, so you’ll realize,

‘I am all.’” – Yogi Bhajan

No comments:

Post a Comment