Sunday 10 April 2011

Wow.

Hej alla härliga! =) Vilken helg det har varit (den är ju faktiskt inte slut ännu =). Jag hoppas ni har haft lika underbart vårväder som vi har haft här. Jag har tillbringat större delen av helgen inomhus, men vilken lycka att se alla vårdrickande människor inne i stan när jag tagit mig ut på lunchrasterna! Solglasögon, kjolar och vårskor i en enda röra =)

Min helg har handlat om yoga. Den här gången var den rollen som yogalärare som stod i fokus. Det var ruskigt intressant! Jag är som en svamp och suger åt mig allt! Jag var lite osäker om jag skulle missa min första sadhana som i morse på grund av min sega förkylning. Men när jag kom hem igår var jag fylld av energi. Och morgonsadhanan innebär 62 min meditation och meditation är ett sätt att hela sig själv. Bland annat. Och min mage behöver all healing den kan få så jag var med på sadhanan i morse och varje cell i min kropp njöt. Det är magiskt att sitta och meditera samtidigt som solen går upp utanför fönstret. Det var naturligtvis snäppet mer fantastiskt när vi var i Florida i november och jag gjorde min yoga utomhus på morgonen. Men just att möta solen så där är en gåva.

Medan jag förkovrade mig inom yoga tog maken hand om sist touchen inför sista visningen av vårt hus idag. Han gjorde ett jättebra jobb! Nu är det bara att hålla tummarna att budgivningen kommer igång imorgon.

Nu skall jag sätta mig ner och planera inför min första stora yogalektion på tisdag. 19 personer är anmälda. Det skall bli jättekul!!!

Ha det bäst! =)

No comments:

Post a Comment