Thursday 13 July 2017

Yoga och meditation - en förutsättning.

Hej på er!

Jag måste dela den här härliga bilden som Mattias tog av mig häromdagen. Jag var på väg ut i trädgården med yogamattan i högsta hugg för att fota lite yogabilder. Den här togs i farten kan man säga och för mig symboliserar den min tacksamhet och glädje över att ha funnit yoga och meditation. För mig är yoga och meditation en förutsättning för att jag skall kunna möta alla utmaningar som jag möter i livet. För så är det, livet är fullt av utmaningar. Att utöva yoga och meditation får oss inte att gå omkring och tralla och skratta hela dagarna i en värld med rosa fluff-moln. Yoga och meditation hjälper oss att behålla stabiliteten även när livet utmanar oss. Yoga och meditation hjälper oss att våga vara i alla läskiga känslor som vi ofrånkomligt möter under vår tid på jorden. Det hjälper oss att inte lägga locket på utan låter alla känslor få finnas där. Även de mörka.


No comments:

Post a Comment