Friday 14 July 2017

Mat som medicin.

I morse var jag sugen på en juice så jag gjorde en juice på morötter, äpplen och färsk ingefära. Efter det rullade jag ut yoga-mattan och körde ett yogapass med efterföljande meditation.
Vilken fin start på dagen!
Det är inte ofta det går att yoga ute här i Sverige så det är bäst att passa på :)

På eftermiddagen blev det en löprunda med äldste sonen. Eftersom jag kör lågpulsträning just nu så går det väldigt långsamt så han ursäktade sig efter en stund och sprang iväg. Jag hade kunnat skippa det här med lågpulsandet och hängt på honom men har jag bestämt mig för något så är jag väldigt målmedveten.

I övrigt har vi väldigt lugna dagar här hemma. Det är skönt att ha semester tycker jag. Det har blivit en del jobb i tvättstugan idag men då har jag lyssnat på en bra podcast. Idag lyssnade jag på en gammal podcast med Rich Roll där han pratar med sin fru om hur hon läkte ut en cysta stor som en golfboll på halsen med hjälp av Ayurveda. Det var detta som var vändpunkten för dem båda. Det var det som fick dem att förstå hur viktig kosten, och hur vi tar hand om oss, är för våra hälsa. Det är avsnitt nr 3 och det heter 'Julie Piatt: Food as medicine' och jag rekommenderar det varmt.

No comments:

Post a Comment