Tuesday 25 July 2017

Löpning.

God morgon!

Jag sitter med en kopp pitta-te kombinerat med grönt yogite och väntar på att smoothien ska sjunka undan. Jag började min morgon med en timme yoga och meditation varav 30 min var meditation. Jag tycker om att springa före frukost men nu var jag för hungrig så då får det bli efter.
Bilden är en skärmdump från min TomTom-app och visar mina senaste pass. Inga långa sträckor som ni ser. Jag minns när jag var som bäst tränad, då tyckte jag knappt det var någon idé att ge mig ut och springa om det bara skulle bli ett pass på 5 km! Nu är jag inte ens uppe i 5! Självklart är det en utmaning att vara 'sämre' nu och också acceptera att jag inte är så vältränad. Men kondition är en färskvara vilket betyder att man förlorar den om man inte håller igång. Å andra sidan betyder det ju också att jag kommer få tillbaka den om jag tålmodigt fortsätter.

Hela syftet är som vanligt att hålla mig frisk, pigg och stark. :) Dessutom älskar jag ju att springa. Det är viktigt att glädjen är med!

Önskar er en fin tisdag!

No comments:

Post a Comment