Sunday 16 July 2017

Mysiga Varberg.

Det är så härligt här i Varberg. Vi avslutade kvällen med en kvällspromenad och jag började eftermiddagen med en behandling. Därav min posering i badrock. Jag känner mig alltid obekväm att vandra omkring i badrock bland främmande människor som man gör på spa. Men det är bara att se bekväm ut och låtsas att det är helt normalt 😊
Middagen var inte toppklass här på Kusthotellet. Det är tredje eller fjärde året vi är här och det förvånar mig att de inte har blivit bättre på det växtbaserade. Det känns hopplöst omodernt tycker jag. Det finns inget veganskt på menyn default och vi blev serverade tofu som var helt smaklös och som dessutom tog en evighet att få klart. Vi bokade ju bord för över två veckor sedan så det är ingen nyhet att vi äter växtbaserat.
Personalen var dock proffsig och hovmästaren öppnade med att här är vi  duktiga på att laga veganskt så här blir det inget salladshuvud bara. Det kändes ju hoppfullt men blev inte så bra.
Jag tycker att det är märkligt att vi som väljer att äta sådant som gagnar inte bara vår egen hälsa utan även minskar belastningen på den planet som vi faktiskt gemensamt delar på skall få sämre service.

No comments:

Post a Comment