Saturday 8 July 2017

Bästa mindfulnessboken och restaurangbesök.

Jag har läst en hel del mindfulnessböcker och jag gillar exempelvis Eckhart Tolles The Power of Now väldigt mycket. Just nu läser jag en helt fantastiskt vacker bok som heter Peace is every step av Thich Nhat Hanh. Den är vacker som poesi men framför allt ger den mig många aha-upplevelser och konkreta tips som går att realisera. Jag kan varmt rekommendera den.


Nu ikväll var vi på Happy M Kitchen. Det har varit vår favoritrestaurang men idag tyckte jag inte att det var full pott. Det har varit så mycket bättre tidigare. Däremot är det väldigt lyxigt att kunna få glutenfri vegansk mat utan att behöva säga till i förtid. Dessutom är det mesta ekologiskt. Tror att Gunnebo smäller högre just nu. Gunnebo har dock en förkärlek för att ha för mycket olja i maten för min smak. Jag ser fram emot ännu fler ekologiska, växtbaserade restauranger i Göteborg! Det är bara att köra :)

Ölen är dock Mattias. Jag har inte druckit alkohol på säkert 6-7 år. Jag håller inte räkningen. Det var en vana jag bara släppte en dag. Det var ingen stor grej överhuvud taget. Men för mig hör inte alkohol och en hälsosam livsstil ihop helt enkelt.

Nu nattar Mattias Charlie och jag skall dricka upp min medhavda juice från Happy M och läsa någon bra bok. Peace is Every step är ingen bok jag sträckläser utan jag tar små mumsbitar av den. Just nu har jag snöat in på Jane Greens romaner som jag sväljer med hull och hår.






No comments:

Post a Comment