Tuesday 31 December 2013

Bästa tiden på året att vara ledig.

Jag tror att jag tycker det här är den bästa tiden på året att vara ledig. Mörkret som sänker sig över vårt land den här tiden på året säger till oss att ta det lite lugnare. Det är så skönt att kunna ligga kvar i sängen lite längre. Solen går ju inte upp förrän strax före 9. Lata sköna dagar varvat med umgänge med släkt. En möjlighet att kunna vistas ute i det för oss så viktiga dagsljuset. Motionera och göra roliga saker med kroppen som ger oss viktiga endorfiner då solen inte är här och ger oss den där extra uppåtenergin. Ta dagen som den kommer och följa med istället för att spjärna emot. Det är en vecka kvar till jag börjar jobba nu. I mitten av januari skall jag gå ner i arbetstid. Vara ledig en dag i veckan för att göra precis det jag och min kropp vill den dagen. Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag skall göra gällande arbetet när tiden för bebisens ankomst närmar sig. Formen får avgöra det helt enkelt.

I morse gjorde jag ett yogapass för att stärka bäckenet. Därefter en riktigt skön meditation. En promenad med killarna har jag också hunnit med. Vi skall till min bror och familj och fira nyår men det blir inte förrän ikväll.

Just det, gällande nyårslöften så ger jag aldrig sådana. Jag gör mina förändringar precis när jag vill  under året och när de behövs <3 Önskar Er en fin nyårsafton. Precis lika fin som alla andra dagar.

IMG_0833

Min yoga är lugnare och anpassad efter graviditeten. Det är så härligt att känna lilla bebisen i magen, både under yoga och meditation. Tänk att det lever en annan människa i mig <3

2 comments:

  1. Vackraste bästa finaste Jessica!
    Vilken uuuunderbart fantastisk nyhet, blir rörd till lyckotårar!! Livet är oändligt vackert och att få skapa, bära och älska ett barn så nära hjärtat är ren magi! Lovely!!!

    Gott Nytt 2014
    Önskar dig allt det bästa!

    Puss & kram Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Fina Anna!!!
      Har tänkt på dig och undrat om du hittat tillbaka till bloggen nu när jag börjat skriva lite oftare igen. <3
      Gott Nytt till dig också finaste du!!!
      kram kram
      Jessica

      Delete