Saturday 21 December 2013

God morgon.

20131221_090112

8:49 gick jag upp idag. Underbart! Då hade det precis blivit lite ljust. Eller mindre mörkt. Idag är ju årets mörkaste dag så imorgon går vi mot ljusare tider! Det regnar och blåser halv storm ute och inte ens Tindra, vår ena katt ville gå ut. Triton får inte lov att gå ut ännu. Han behöver bli lite äldre och kastreras innan dess. Säcken på bilden är full av grönkål.

Jag vill gärna komma ut på min dagliga promenad och kollade yr.no om det skall bli bättre något under dagen men det ser illa ut. Verkar fortsätta med regn och blåst i flera dagar så det blir till att klä på sig och gå ut i alla fall. Jag mår så gott av mina promenader. Men först skall jag mysa en stund i sängen.

20131221_095232

Och jag vet att fler än jag uppskattar det…

Jag har druckit mitt glas med citronvatten och nu pimplar jag apelsinjuice. Gott!

No comments:

Post a Comment