Tuesday 17 December 2013

Risgrynsgröt fri från komjölk.

20131217_151940

Mina killar har önskat sig risgrynsgröt. Förr köpte jag en sådan där färdig “korv” att värma i en kastrull. Full av komjölk förstås. Idag har jag köpt så kallat grötris och skall göra egen tomtegröt som barnen kallar det. Nej, mina killar äter inte raw food som jag gör. De äter lagad veganmat och fisk någon gång ibland. Naturligtvis frukt och grönsaker också men det är sannerligen inte enkelt att omvända barn i deras ålder att helt plötsligt har stort fokus på grönsaker och frukt. Det är ju inte deras fel att jag inte lärde dem älska sådant från början :) Annat kommer det bli med bebisen i magen. Den lille/lilla kommer att få mycket frukt och grönt i sin kost så att det blir ett självklart och naturligt val.

No comments:

Post a Comment