Sunday 29 December 2013

En tallrik vindruvor.

IMG_0820

Att äta 80/10/10 är så enormt enkelt. En tallrik söta goda vindruvor t ex är perfekt. Just nu är det lite svårt att få tag på vindruvor så det är en vinstlott varje gång jag kan njuta av dem. Naturligtvis äter jag bara ekologiska vindruvor. De konventionella är enormt besprutade och inget jag skulle vilja utsätta min kropp eller min bebis i magen för. Har även förbjudit mina stora barn från att äta dessa hemska giftdruvor om de inte är ekologiska.

Men de här mina vänner är som sagt ekologiska och enormt söta och goda. Mums!

8 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Hej Julie!
    Att du är den enda som går upp i vikt av 80/10/10 är inte riktigt sant. Jag har hört fler som går upp i vikt initialt men att det sedan planar ut. Hur mycket äter du på en dag? Hur länge har du ätit 811? Känner du att träningen är bra eller är det en stress för dig? Använder du facebook? I så fall kan du gilla 40andFitOnFruit där och skicka ett meddelande om du inte vill svara här.
    kram kram
    Jessica

    ReplyDelete
  3. Hej, tack för ditt svar:-)! Jag har inte Facebook så det får bli ett svar här. Har bara ätit det under kanske 10 dagar (fubbade på julafton, men mådde verkligen skrutt efter det). Äter ca 1500 kcal/dag. Springer tre ggr/vecka men det är mitt andningshål. Tränar styrka lika många gånger, ibland lite mindre pass i anslutning till att jag har sprungit och ibland lite längre pass "separat". Vet inte om du blev klokare av detta....:-D kram å tack igen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej igen! Tio dagar är alldeles för kort tid för en utvärdering :) Det tog 6 månader för mig att komma till min normalvikt. Jag var kraftigt underviktig. Vidare tar det lång tid för kroppen att läka. 1500kcal låter väldigt lite också. Hur lång är du? Vad är din målvikt? Jag har hört andra som tränat för mycket och har en historia av jojobantande och i samband med detta gått upp i vikt vid 811, därav min fråga. :)

      Delete
  4. Rackarns, jag är så oteknisk! Såg nu att mitt efternamn finns med i mina frågor. Tog bort den första, eftersom den kan missuppfattas:-). Hoppas att jag inte ställer till ngt för dig! Ska se till att öka kcal intaget och vänta med att utvärdera mao. Är jäkligt otålig. Har hållit samma vikt i ca 3-4 år därför blev jag lite fundersam. Är liksom inte van att byxorna stramar:-D. Vill behålla min vikt, ser så tärd ut om jag går ner. Har ändrat kost för att jag mår bättre av att äta frukt och grönt. Stort tack igen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingen fara! :)
      Förstår att du är otålig, det är nämligen jag också. Men Rom byggdes inte på en dag :)) Fortsätt att fokusera på ditt välmående så kommer det andra också. Kram :)

      Delete
  5. Hej!
    Skriver nu så här lite i efterhand eftersom att jag levt på 80/10/10 i snart 2 månader.
    I början gick jag också upp. Cirka 2 kilo. Och det gick snabbt, typ på 3 dagar. Nu har jag "gått ner" dessa två samt ytterligare 1 kilo trots att jag äter sååå mycket frukt och grönt. Ca 3000kcal per dag. Tror att det där med att man går upp initialt mest beror på vätska, att frukten innehåller mycket vatten. Sen stabiliseras det. Nu de senaste veckorna har jag hållit vikten perfekt och har sååå mycket energi till min familj och mitt jobb!
    Tack för att du inspirerade mig till detta!
    Kram!
    /Elisabeth

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Elisabeth!
      Så roligt att höra och tack så jättemycket för att du delar med dig!!!

      kram
      Jessica

      Delete