Wednesday 4 December 2013

Back in business!

20131203_092739

Jag har drivit ett projekt som varit enormt tidspressat och vi hade deadline sista veckan i oktober. Jag trodde att några dagar i Spanien efter detta skulle räcka för att jag skulle återhämta mig men jag fick ta ytterligare en vecka ledigt och bara sova, yoga och vara i naturen. Om man är envis, målinriktad och oerhört fokuserad är det viktigt att inse att man även behöver tid för återhämtning. Det räcker inte bara med att äta hälsosamt och sova. Lever man under hög press under en längre period tar det ut sin rätt efteråt. Jag fick prioritera under den här intensiva tiden och då var det mat och sömn som hamnade högst upp. Yoga hann jag inte med, vilket är synd då yoga är enormt effektivt mot stress. Nu gör jag istället en meditation som läker kroppen efter en lång period av stress. Inte optimalt att göra så här men så är det ibland. Nu blir det dock inga fler projekt med snäv deadline för mig innan bebisen skall göra entré. Nu är det fokus på bebisen och mig.

No comments:

Post a Comment