Tuesday 3 January 2012

Styrketräning med Robyn och Charlotte Perrelli.

spotify

Robyn – min oöverträffliga träningskompis!

Efter en lång dag på jobbet som avslutas med en utmanande bilresa i snöstorm är det lätt att falla för frestelsen och låta hjärnans slöhet få styra. Det jag brukar göra i sådana lägen är att dra igång Robyn på Spotify och sedan köra igång min styrketräning ur Charlotte Perrellis bok.

Jag kör igång Robyns top hits och ställer mig och hoppar framför spegeln i takt med musiken. Till slut går det inte att låta bli att skratta och träningssuget infinner sig =) Jag gillar upplägget i Charlottes bok skarpt och kan verkligen rekommendera den. Hon har ett upplägg som ser ut så här:

  • Vecka 1-4 kom igång
  • vecka 5-9 bygg upp
  • vecka 10 och framåt träna, träna, träna

Passen är varierande och just nu kör jag sista veckan på bygg upp och i nästa vecka är det dags för träna, träna, träna. Då blir det styrka 3-4 gånger i veckan och så är det dags att plocka in hantlar.

Jag har gjort enorma framsteg på den här tiden och träningen har varit jätterolig! =) Bicepsen har börjat ge sig till känna and it’s all made by fruit and veggies =))

 

Kan jag kan du : träna med Charlotte

En träningsbok jag varmt rekommenderar

No comments:

Post a Comment