Thursday 5 January 2012

Cherimoya.

Har ni hört talas om cherimoya? Inte jag heller för ett par månader sedan. Jag provade cherimoya för första gången i Spanien och oh boy så god den var =)) Jag har aldrig sett den här i Sverige tidigare. Å andra sidan var jag ju inte heller så fokuserad på frukt i mitt tidigare liv =) Cherimoya har lätt vaniljsmak och är krämig. Den är mjuk och svartfläckig när den är mogen.

20111124_092517

20111124_092419

Skär upp frukten och ät med sked. Kärnorna skall man inte äta.

20111124_101200

Här njuter jag cherimoya i Spanien.

Igår fick jag ett sms från min svägerska, hon hade hittat cherimoya på Coop! Hon köpte med sig en bunt till mig och de fick bli min lunch idag.

hämta

Kärnorna som blev över efter dagens lunch =)

Nu hoppas jag att de skall börja sälja dem i min mataffär också =)

No comments:

Post a Comment