Tuesday 31 January 2012

Bananer, bananer, bananer…

Det är brist på ekologiska bananer hos min ICA-leverantör just nu. De plockar bara in bananerna i butiken när de är mogna så då kanske det bara finns 10 klasar framme i butiken. Jag köper alltid minst 10 klasar per gång *skrattar*. Så idag ringde jag och lade undan en låda bananer. Somliga lägger undan prylar, jag lägger undan mat. Mattias hämtade upp dem till mig nu ikväll =)

20120131_194632

En egen låda med bananer =)

Jag förklarade att jag bara äter frukt så då förstod killen jag pratade med allvaret och lade snällt undan en låda åt mig. Ikväll har jag haft yoga för mina duktiga elever. Det blev passet Yoga för ryggen och en meditation som är särskilt bra mot stress. Nu har jag gjort mitt för idag =) Ha en skön kväll och i morgon mina vänner börjar februari =)

2 comments:

  1. Hej!

    Jag hittade din blogg idag och har suttit och sträckläst den nästan ett år tillbaka (ja, med pauser för jobb, hästgos och boxning :)).

    Så fantastiskt spännande att följa din resa i att hitta rätt! Mycket intressant att du har fastnat för 80/10/10 nu och att det ger dig så mycket.
    Jag håller själv på att balanserar mellan raw food och ayurveda och har inte riktigt hittat rätt än, men jag testar vidare och kommer lite närmare hela tiden.

    Nu till min fråga - det här lugnet som du har nu i och med din nya kost, upplever du att du genom det kunnat släppa dina "pitta-prestationskrav" också? Och hur fungerade det för dig att släppa yogan och meditationen under sjukdoms- och uppbyggnadstiden, saknade du den eller kändes det naturligt att lägga den i dvala då?

    Tusen tack för en fantastisk blogg och jag blir så glad av att läsa om hur bra du mår nu!

    ReplyDelete
  2. Tack snälla Susanna för dina fina ord! =)
    Vilka intressanta frågor du ställer. Jag tror att mitt lugn framför allt beror på att kroppen nu får det den behöver och den otäcka inre stressen som fanns under ytan tidigare är helt borta. Jag är fortfarande en pitta-skalle och min stora utmaning är att hitta balans i livet. Jag har insett att det är livsviktigt att fylla på med energi. Så länge jag gör det kan jag hålla på med alla fysiska och mentala aktiviteter som jag ständigt stimuleras av. Jag fyller på genom sömn och att vistas i skogen. Att stänga av datorn på kvällen en timma innan läggdags och bara ägna mig åt katterna exempelvis är oxå ett bra sätt att inte tömma all energi. Sedan tar jag inte saker på blodigt allvar längre och kan därmed sänka mina krav på mig själv. Jag har blivit mer av en betraktare, jag kan distansera mig i mycket större utsträckning nu, vilket är oerhört skönt. All pitta-irritation är borta.
    Efter min första lunginflammation var jag snabbt på yogan igen men det gick ju som det gick... jag fick en ny lunginflammation. Efter det tog jag det väldigt lugnt. Jo, jag saknade yogan i början men meditationerna försökte jag behålla. Det blev naturligt att lägga all fysisk aktivitet som var för tuff på hyllan. Lätta promenader blev min räddning =)Just nu är min utmaning att inse att muskler och ligament har en resa kvar de oxå innan kroppen är stark igen =)
    Hoppas du är nöjd med svaren, annars får du fråga igen!

    ReplyDelete