Monday 30 January 2012

80/10/10 - exempel på en matdag för mig.

20120130_194831

Den här gröna ekologiska skönheten är just nu på väg ner i min mage =)

Idag har jag ätit:

  • 1 kg mango
  • 0,6 kg bananer
  • 0,7 kg dadlar
  • Ett salladshuvud

Troligtvis kommer jag  mumsa i mig blomkål oxå =)

Jag hade gärna ätit fler bananer men just nu  är de ekologiska bananerna slut i min butik. Idag hade jag möte med en kollega jag inte träffat sedan jag var sjuk och han tyckte det var roligt att se att jag numera ser så välmående ut. Det är fler som säger detta och det är så enormt roligt att höra att det även syns utanpå mig hur bra jag mår =) När jag druckit upp min dadel-sallad-smoothie skall jag göra ett yogapass. För ryggen naturligtvis Blinkar det blir skönt. Ha det fint =)

4 comments:

  1. Hej Jessika,
    0,7 kg dadlar? Hur får du i dig det? I vilken form äter du dessa?
    Jag har med glädje följt delar av historiken på din blogg. Jätteinspirerande !

    Mvh Maria

    ReplyDelete
  2. Heja dig Jessica - du är så himla bra! Blir glad i hela mitt hjärta.❤

    kram kram
    /Anna

    ReplyDelete
  3. Maria: Jag mixar dem! =) I Spanien, där dadlarna var solmogna, åt jag dem som godis. Mums!!! Men de jag får tag i här hemma vill jag gärna mixa och gör så kallade dateorade = dadlar och vatten.
    kram
    Jessica

    ReplyDelete
  4. Anna: Tack Anna, det värmer. Du är inte så tokig du heller! =)

    kram kram
    Jessica

    ReplyDelete