Wednesday 4 January 2012

Forks Over Knives - Om livet är dig kärt…

Det finns en film som du måste se. Det finns sååå många dieter idag och ingen bryr sig ett smack om huruvida du blir hälsosam av den eller ej. Smal! Smal! Smal! Är honnörsorden.

Att vara smal är inte alls samma som att vara hälsosam. Somliga kan äta en chipspåse om dagen och inte lägga på sig ett gram. Jag kände en kille som var sådan, han upptäckte sedan, att han hade skyhöga kolesterolvärden. Han som var så smal kunde väl inte vara ohälsosam? Nu kunde han plocka bort sin chipspåse – i tid.  Ibland hör jag: Jösses, han dog knall och fall i cancer och han tränade jättemycket och sprang flera maraton. Ja…. men vad åt han då? Undrar jag.

Den här filmen jag nu tipsar om kan förändra ditt och dina nära och käras liv. I filmen får du möta kardiologer och onkologer som vill visa att det finns en annan väg än kniven (operation som i det flesta fall bara behandlar symptomen) och den är via maten. De medverkande klandrar det animaliska proteinet för hjärtsjukdomar och flera cancertyper (bla prostata och bröstcancer).

Här kan du beställa hela filmen.

Om du som jag, är en livsnjutare (min definition av livsnjutare är en som vill njuta länge och friskt av livet) är du skyldig dig själv att se den här filmen. Varje människa är fri att göra sina egna val men äger också rätten att ha de underlag som krävs för att göra ett val.

No comments:

Post a Comment