Thursday 26 January 2012

Ryggskott och nya insikter =)

Hej på er!

Det blev ingen skridskoåkning för mig i söndags. När jag skulle packa skridskoväskan högg det till i min rygg. Åh nej…. ryggskott! Senast jag hade det var för 3 år sedan. Efter det har jag hållt min rygg i form med yoga. Men de senaste månaderna har det ju inte blivit så mycket yoga för mig utan jag har fokuserat på konditionsträning och att bygga muskler(hade ju iiiinga kvar efter att jag låg till sängs i nästan 1.5 månader).

Jag hittade riktigt bra övningar att göra i den akuta fasen av ryggskott som jag varmt rekommenderar:

Mitt ryggskott har återigen påmint mig om att man aldrig är starkare än sin svagaste länk. Min rygg har varit min akilleshäl i många år och det räcker inte enbart att äta sådan mat som min kropp älskar utan jag måste även arbeta med mina svaga punkter. Jag är ju starkare nu och jag har betydligt bättre flås än bottennoteringen så jag gissar att yogan får komma högre upp på prioriteringslistan ett tag igen =) Det finns ett alldeles utmärkt pass i Kundaliniyoga som heter Yoga för ryggen. Det skulle jag ironiskt nog kört för mina elever i tisdags, jag gissar att även jag själv behöver göra detta pass igen Blinkar

No comments:

Post a Comment