Tuesday 31 January 2012

Boosta immunförsvaret.

Nu frodas virusen och en efter en däckas av förkylning och influensa. Jag boostar mitt immunförsvar med sömn. Hellre för mycket än för lite just nu under denna mörka tid. Jag har katterna som förebild, de sover mycket nu =) Sen äter jag förstås bara sådant som gläder min kropp; försmält, vitaminrik frukt och snälla grönsaker. Kroppen tar enkelt upp detta och håller min kropp varm. Aldrig har jag frusit så lite någon vinter tidigare. Så den som oroar sig för att man fryser om man lever på frukt och grönsaker på vintern kan släppa den oron =) Jag känner mig som en liten kamin och jag äääälskar det för oj så mycket energi det går åt att värma sig och oj så tufft det var för min kropp tidigare när den inte kunde ta upp energi från maten och oj vad trött jag blev av att frysa!

Mer sömn och frukt önskar jag  åt folket =)

20120131_194756

Kvällens sista mål: inga krusiduller, bara enkel frukt.

No comments:

Post a Comment