Thursday 13 October 2011

Styrketräning och 75% arbete!

Halloj!

Idag bubblar det verkligen i mig. Jag har äntligen känt mig redo att gå upp från 50% till 75% och det känns kanon! Jag skall arbeta 75% i en månad nu och förhoppningsvis blir det 100% sedan. Tjoho!!!!

Om två dagar har jag följt min diet i en månad och resultatet är långt över förväntan:

  • magen har skött sig exemplariskt varenda dag sedan jag började med dieten!
  • Jag kan äta en måltid utan att känna av problem i magen! Ibland kombinerar jag fel och då berättar magen detta. Jag håller mig mest till monomål, dvs en typ av frukt per måltid.
  • den vita beläggningen på min tunga, min ständiga följeslagare, är nu borta!
  • Jag vaknar inte längre  upp med hög puls och en oförklarlig stresskänsla på morgonen. Jag har inte begripit vad detta har varit eftersom jag somnat som ett barn på kvällarna, helt utan oro men sedan vaknat med en otäck oroskänsla i kroppen och varit tvungen att rusa på toaletten. Detta är helt borta nu!!!!!
  • Jag känner ingen oro längre. Jag känner mig lugn som en filbunke.
  • Jag fäller inget hår när jag borstar håret längre. Möjligen något enstaka hårstrå men tidigare var det mängder!
  • Jag känner mig energifylld på ett sätt jag inte kan minnas när jag gjorde senast.

Allt det här positiva gör att jag idag vågade mig på ett enkelt styrketräningsprogram. Det är ett program ur Charlotte Perrellis bok “Kan jag kan du”.

IMG_3259

IMG_3258

Inga vikter utan bara med egna kroppen som redskap. Min lilla kropp har blivit så enormt klen så jag tog det jättevarligt! Nästan läskigt att känna hur svaga mina muskler har blivit. Dock fanns det ju en tid när jag verkligen knappt kunde gå upp för en trappa så med tålamod kommer jag naturligtvis även bli starkare.

IMG_3255

Yogamattan fick bli styrketräningsmatta och Tiger låg på första parkett:

IMG_3256

Nu har jag precis druckit en smoothie på 500gram banan och vatten och softar i soffan. Enormt lycklig över mina framsteg =)))

 

Hoppas ni haft en underbar dag!!!

2 comments:

  1. Vilken lycka. Vilken enorm glädje! Åh det bara bubblar inom mig, happy happy!!!:) Så glad för dig skull finaste.♥

    Stor kram & bästa hösthälsningarna
    Anna

    ReplyDelete
  2. Tack så mycket vännen!!!!! Om det inte varit så att jag bara drack vatten och fruktjuicer nuförtiden hade det varit värt ett glas champagne =) Men (vatten)skål i alla fall =)))
    Stooor kram tillbaka!!!!
    Jessica

    ReplyDelete