Sunday 9 October 2011

Delar av vad jag åt igår.

IMG_3235

Till frukost åt jag en fantastiskt god mango-banan kräm. Recept:

  • En färsk mango
  • 4 bananer

Mixa. Det är allt. Inget vatten i den här gången. Muuuums!!!!

På kvällen var jag enormt sugen på något pastaliknande med tomatsås:

20111008_185139

Recept:

  • En stor gurka som jag först skalade och sedan fortsatte att göra “platt” pasta av med hjälp av skalkniven
  • 3 tomater som jag körde i mixern utan något mer för att få en tomatsås
  • Några skivor gul spetspaprika
  • En halv avokado
  • En bunt romansallad

Jättegott!!!!!

2 comments:

  1. Det ser gott ut!Jag provade ett recept från Levande föda på Väddö som jag nu gjort flera gånger.

    1 dl mandlar (blötlagda)
    0,5 dl hasselnötter (blötlagda)
    2 färska tomater
    6 soltorkade tomater(blötlagda)
    1 msk timjan

    ReplyDelete
  2. Åh det låter jättegott ju! Något att prova när jag vågar mig på lite mer nötter! Har precis infört avokado och min mage verkar klara den mängden =)

    ReplyDelete