Thursday 20 October 2011

Gratis och hälsosam antidepressiv medicin.

IMG_3164

Nu tänkte jag göra reklam. För – trumvirvel – skogen!!! Under min återhämtning från mina två lunginflammationer från i våras/somras kom jag till en platå där jag inte blev bättre. Jag åt bra och jag vilade mycket men jag upplevde inte att jag kom framåt. Jag fick då rådet att börja tanka energi i naturen. Sagt och gjort, jag var ganska desperat, så jag började promenera/vistas i vårt naturreservat en timme varje dag. I ur och skur. Och jösses vilket lyft!!!! Det fina i kråksången att det är inte en inbillad förbättring utan det finns numera flera studier som visar på naturens helande kraft. Det senaste jag läste var att det räcker med 5 minuter i naturen för någon som är väldigt deprimerad att få ett lyft.

Så känns det tungt inför hösten nu så ut i naturen och njut! Naturen är dessutom så härlig, den bara är. Det finns inga värderingar, inga åsikter.  Ibland har jag varit energilös när jag gett mig ut. Andra gånger har jag känt mig upp i varv och börjat promenaden med raska steg. Varje gång har jag efter en stund uppfyllts av ett enormt lugn.

Ta hand om er; skaffa rejäla skor och gå ut och klafsa bland löven och leran =)))

No comments:

Post a Comment