Friday 2 September 2011

Balans mellan energipåfyllning och energiförlust.

Hej alla härliga =) Det har varit lite tyst här några dagar och det beror på att jag kommit till nya insikter. Tänk att man aldrig blir fullärd Blinkar Jag var enormt trött i slutet av förra veckan och lyckades inte återhämta mig under den här veckan trots mycket vila. Ganska förtvivlad ringde jag min gode vän och tillika ayurvediske rådgivare Hasse för att få hjälp med att reda ut det mitt intellekt inte vill förstå. Jag är ju frisk på papperet, lungorna är rena och jag har bra värden. Varför är jag då så trött!!! Hur skall jag göra??? Jag fick många bra aha-upplevelser och jag förstod att jag har så lite reserver att jag måste hushålla med mina resurser. Hittills när jag känt mig energifylld har jag gjort en massa saker för att sedan kraschlanda. Hasse sa åt mig att när jag fått ihop energi får jag bara använda 25% av den. Annars kommer jag fortsätta att gå minus. Vad är det då som tar energi? Jo att prata och att hålla på med datorn. Jahapp, två av mina favoritsysselsättningar Blinkar Inte så bra heller då jag i mitt arbete alltid använder datorn… Lite tufft men det har gett mig  en ordentlig tankeställare. Hur fyller jag då på med energi? Jo genom att exempelvis vara i skogen och naturen, genom att vara i nuet och att lyssna på/vara i kroppen.

Jag hade redan innan jag pratade med Hasse bestämt mig för att köra en facebookfri månad (hela september) och vidare så har jag inte bloggat heller för jag har inte orkat. Idag har jag samlat på mig en hel del energi; jag har promenerat och ägnat mig åt lättare trädgårdsarbete. Därför tyckte jag det var okej att ta mig en liten bloggstund nu ikväll =)

Fylla på … och sedan bara spendera 25%… det skall jag försöka leva efter =)

2 comments:

  1. Det här var så oerhört stort och viktigt för mig att få läsa. Tack!

    Visst är det underbart med livet att vi hela tiden lär, helt fantastiskt!:)

    Många varma kramar♥
    /Anna

    ReplyDelete
  2. Så bra! =) Det är ju det som är min förhoppning - att mina erfarenheter skall vara till godo för andra =))

    Kram kram fina du!
    Jessica

    ReplyDelete