Friday 30 September 2011

Semester. =)

Åh jag har det sååå skönt på min semester!!!! Jag tar dagen precis som den kommer. Jag bara njuter! Igår t ex började jag med en härlig promenad i skogen. Därefter arbetade jag en stund i trädgården. Vi har en fin trädgård men jag vill ändra på en del saker och sätta min egen prägel. Jag vill bl a ha några äppelträd men där måste min man hjälpa till för jag är inte tillräckligt stark för att gräva hål för dem *skrattar*. Vi har ett fint läge i söder mot en garagevägg där jag funderar på att sätta stockrosor! Jag tycker det är så vackert! Det finns en fint anlagd rabatt där idag men blommorna är inte helt i min smak så igår började jag rensa bort en del.

Denna lilla rara cerise historia har en vacker blomma men stjälken är lång och gänglig och jag tycker det ser trist ut.

IMG_3210

Så här ser den ut:

IMG_3211

Så här rent och fint blev den när jag tagit bort den:

IMG_3212

Här sitter jag och tar igen mig en stund efter mitt arbete =)

IMG_3213

Arbete, vila - jag börjar bli ganska duktig på att följa den rytmen nu =)

Efter detta var det lunch och sedan somnade jag jättegott och sov  i en timme. Därefter tog jag en skål vindruvor, som funkar jättefint om jag inte äter dem tillsammans med något annat. Härligt eftersom jag älskar vindruvor =) Skålen fick följa med ut i solen och där satt jag en bra stund och solade mig!!! Jag var inte ensam utan hade sällskap av vår underbara katt. På kvällen när Mattias kom hem blev det filmkväll. En alldeles perfekt semesterdag m a o.

IMG_3221

IMG_3218

IMG_3223

Nu väntar jag på att dimman skall lätta så att jag får en skön dag i solen idag oxå!

No comments:

Post a Comment