Sunday 25 September 2011

Semester och återhämtning från lunginflammation.

ros

För cirka tre veckor sedan var jag ganska förtvivlad. Jag kände att jag inte räckte till någonstans. Inte på jobbet, inte hemma och inte för Mattias och barnen. Jag konsulterade då min gode vän, tillike ayurvedisk hälsorådgivare, Hasse. Han upplyste mig om vad som dränerade mig på energi i mitt liv och hur jag kan fylla på med mer energi. Ni minns kanske att jag skrev om detta tidigare. Jag har följt hans råd sedan dess vilka handlade om att spendera mindre tid framför dator och mer tid ute i naturen. Jag har nästan varje dag sedan dess varit ute i skogen en timme och jag har dragit ner på min datortid rejält. Jag har sedan 1.5vecka även lagt om min kost igen och jag har fått en högre energinivå nu! Jag har tidigare fått en del bakslag när jag trott att jag varit tillbaka och fått dagar av förlamande trötthet. Därför är jag väldigt rädd om denna nya energi som bubblar i mig. För att fira och för att ta det försiktigt skall jag därför ha en veckas semester och göra – ingenting! =) Jag skall vila, vara ute i naturen, klappa katten och pyssla lite lagom här hemma. Jag hade ju ingen semester i somras eftersom jag var sjuk. New  York-resan känns även mer på än av nu men jag är som sagt luttrad vad gäller enorma bakslag av trötthet så jag är även inställd på att det kanske inte alls blir någon resa. Men New York finns ju kvar så det är ingen panik det heller =))

5 comments:

  1. Det låter som en härlig present till sig själv :D Skönt att du börjar må bättre och att du hittar strategier som fungerar för dig. Det är inspirerande att följa din resa :D

    Kram Cathrine

    ReplyDelete
  2. glömde fråga. Vad kostar det att ta ett sånt där blodtest, där man ser vad man är allergisk emot?

    kram Cathrine

    ReplyDelete
  3. Roligt att du fortfarande tittar in här även om du själv slutat blogga. =)) Jag har för mig att jag betalade c:a 3000kr för testet. Men du, jag har lite nytt att berätta som kanske kan bespara dig den utgiften =) För om jag inte missminner mig har du oxå problem med magen och jag tror att jag äntligen hittat något som fungerar för oss med oroliga magar. Jag kommer snart att dela med mig av detta =)
    kram kram
    Jessica

    ReplyDelete
  4. Ja, jag följer bara sex bloggar och du är en av dem :D Det låter spännande, ser fram emot att läsa om det sen :D

    Kram Cathrine

    ReplyDelete
  5. Vilken ära =)

    kram kram
    Jessica

    ReplyDelete