Friday 9 September 2011

Har ni kaniner hemma?

Jag har haft en härlig dag idag, energin har varit på topp. Jag njuter i fulla drag, väl medveten om att this too shall pass och att imorgon är en annan dag och då kan jag vara trött igen. Jag har sovit en timme och varit i skogen en timme. Jag arbetade hemifrån idag, trots att jag kände mig pigg, vilket jag tycker var väldigt klokt. Jag valde att hushålla med mina resurser. Inte illa eller hur Blinkar 

Efter att jag hämtat pojkarna åkte vi och handlade lite ekologiskt närodlad. Idag hade de grönkål =) Vi köpte en knippe på ett kilo:

IMG_3064

Äldste sonen med ett kilo färsk grönkål =)

- Mamma, du lägger väl inte upp bilden på din blogg?

- Jo men du kommer ju inte att synas =)

- Nä just det =)

Sönerna får skapa sin egen internetsfär. Äldste killen är väldigt privat och vill inte synas i olika sammanhang.

Vi köpte även gudomliga jordgubbar idag =) Mums =) När jag så frågade om jag kunde få den avklippta morotsblasten frågade odlaren om vi hade kaniner =) Nope sa jag, vi har dem i smoothies. Han tyckte nog att jag var lite tossig =D

Väl hemma var det dags att göra en riktig hardcore-smoothie.

  • 2 blad grönkål
  • 1 banan
  • 1 äpple
  • 2 msk hampapulver
  • vatten

Det finns ingen annan grönsak som gör smoothien så vackert grön:

IMG_3065

IMG_3066

Grabbarna fick varsin liten shot =) De är enormt modiga tycker jag =))

IMG_3069

Han ser lite skeptisk ut min son men han drack upp den =)

Nu skall jag ut och tanka D-vitamin. Ikväll blir det filmkväll. Ha en underbar helg!

No comments:

Post a Comment