Saturday 20 August 2011

Nyponsoppa.

Mina frukostar brukar just nu bestå av kokt quinoa, dadlar och rismjölk. Idag ville jag dock ha något annat än rismjölken så jag dammade av mina papper från min tid på Living Food i Valdemarsvik och modifierade ett recept på äppel/nyponsoppa.

  • 3 äpplen
  • 1 msk honung (eller två över natten blötlagda dadlar)
  • 3 msk nyponmjöl
  • vatten så det blir totalt en liter

Dela äpplena i mindre bitar:

IMG_2954

Lägg dem i mixern tillsammans med honungen:

IMG_2956

Fyll på med vatten så det blir 1 liter totalt:

IMG_2957

 

Mixa:

IMG_2959

Tillsätt nyponmjöl:

IMG_2961

Nyponmjöl innehåller en massa nyttigheter:

IMG_2963

En liter frisk god nyponsoppa:

IMG_2965

2 comments:

  1. åhh det där måste jag prova när våra vinter äpplen blivit mogna :D

    Kram Cathrine

    ReplyDelete
  2. Gör det, det kommer bli perfekt med era vinteräpplen!! =))

    kram kram

    ReplyDelete