Sunday 28 August 2011

Mimi Kirk.

Live Raw: Raw Food Recipes for Good Health and Timeless Beauty

Igår kväll kunde jag inte hålla mig längre utan beställde Mimis bok. Det skall bli väldigt spännande att få lite ny inspiration. Jag lever efter ett hopkok just nu. John Fuhrman lyssnar jag en hel del på men jag är  också väldigt inspirerad av Levande Föda och Raw Food och olika sätt att hela cancer genom naturlig väg (Gersonmetoden t ex). Den gemensamma nämnaren för alla dessa är att man utesluter kött, fisk, ägg, mejeriprodukter och gluten. Raffinerat socker oxå naturligtvis. Det som känns skönt är att man inte tyx behöva vara helt rå eller helt leva på levande föda. Men att vara vegetarian och frossa i ost, bröd och mejeriprodukter är ingen hit. Nä, bort med allt från djurriket och använd djuren att mysa med istället. Det finns studier som visar att blodtrycket sänks när man klappar sitt husdjur. Ironiskt nog så tyx det ju höjas när man stoppar djurmat i munnen Blinkar

Ha en härlig söndag!

No comments:

Post a Comment