Saturday 6 August 2011

Lång återhämtning.

Jag arbetade i torsdags oxå och igår kom jag inte ur sängen på hela dagen. Jag tog mig bara upp för att laga lunch och ta mig till toaletten. Inte ens efter gårdagens sovstund efter lunchen återvände energin. När Mattias kom hem hittade han en aningens nedstämd Jessica. Åh jag vill göra så mycket saker och igår orkade jag inte ens läsa… jag låg i sängen och tittade ut på himlen. Hittade en kommentar på ett forum igår om en kille som haft en tuff lunginflammation med sjukhusvistelse och det tog honom 6 månader att vara helt tillbaka. Den västerländska delen i mig har så svårt att greppa det här emellanåt: jag äter bra, jag sover som en stock, lunginflammationen är borta… jag borde vara helt återställd nu! Men jag gissar att min livsenergi är i botten och att det behövs mer fysisk läkning i min kropp som inte är klar bara för att jag tycker det och för att det gått ett visst antal dagar…

Jag får försöka med fyratimmarsarbetsdagar nästa vecka och kanske arbeta hemifrån oxå. Om inte det fungerar får jag väl kasta in handduken och gå till läkaren igen. Men det vill jag inte…

Idag är jag dock mycket piggare igen och jag ser fram emot en mysig lördag. Orken får styra vad det blir av denna dagen.

Hoppas ni har en riktigt skön lördag!

No comments:

Post a Comment