Tuesday 1 November 2016

Matsäck.

God morgon!

Sitter på bussen på väg till jobbet. Det är så skönt att åka buss! Jag kan jobba och ägna mig åt annat istället för att hålla händerna på ratten. Vid några tillfällen har jag till och med mediterat! Ingen mantra-meditation då förstås :) Det hade sett ut det alltså :)

Tänkte visa hur min matsäck ser ut. Vindruvor, bananer, smoothie bestående av bananer, hampafrön, grönkål, groddade mungbönor och nyponskalsmjöl. Och en flaska vatten. Jag har ätit sallad några kvällar men igår hade jag ingen lust alls att göra någon. Jag har varit så otroligt trött sedan den tuffa jobbveckan förra veckan.  Dessutom jetlaggad av ändring till vintertid har jag kämpat för att hålla mig vaken. Jag åt några mango och päron och en näve pumpafrön. Jag somnade strax efter 21 men i morse vaknade jag äntligen utvilad vid 04:20. Jag försökte somna om men vid 05 gav jag upp och mediterade en dryg halvtimme istället. Jätteskönt!

Jag har bestämt mig för att köra 100% raw ett tag till. Även om jag igår gärna hade kalasat på den goda tofu stroganoff som Mattias hade gjort. Av en slump hamnade Freelee i mitt Youtube - flöde igår kväll. Jag såg att hon kör 30 dagar helt raw och jag kände mig inspirerad att hänga på. Jag har ju redan tjuvstartat i mer än en vecka men roligt att ha lite pepp på vägen. Ni som har koll på 80/10/10 vet nog vem Freelee är. För er andra kan jag väl säga att Freelee är något av en ikon i den Raw världen. Jag följde henne i början av min resa och var en aktiv medlem på 30 Bananas a Day (en plattform som Freelee skapat tillsammans med sin f d pojkvän). Sen skildes våra vägar då jag inte riktigt kände mig så inspirerad av henne längre av olika anledningar. Men nu verkar hon vara i en ny fas som känns mer inspirerande igen för mig :) 

Ha en fin dag!

No comments:

Post a Comment