Saturday 12 November 2016

Lördag morgon med salladsinspo!

En helt oplanerad helg framför oss. Jätteskönt! Jag behöver komma ikapp med tvätten så det finns att göra.Veckan som gick var hektisk men rolig. I onsdags, på min lediga dag, hade vi besök av en vän. Det blev även pulkapremiär för Charlie för säsongen :)

Jag forsätter äta 100% raw. I torsdags kväll fanns ingen mogen frukt och jag blev på jättedåligt humör :) Jag var hungrig, familjen åt en massa god mat och jag hade “inget”. Jag mixade omogna bananer med dadlar och det blev en tjock, för mig alldeles för söt sörja så jag blev på ännu sämre humör. Mattias nattade så jag drog mig undan för att inte låta mitt dåliga humör gå ut över familjen. I går kväll fanns det äntligen ett moget päron, det var nog första riktigt mogna frukten sedan i helgen. Det var ljuvligt! :) Som kvällssallad gjorde jag en grönkålssallad med dressing som jag inspirerats av Kristina att göra. Förutom grönkål hade jag rödkål, blomkål, gurka och surkål. En massa kål m a o. Dressingen bestod av vatten, hampafrön, näringsjäst, citronsaft och basilika. En riktigt krämig och god sak!!!! Mums!


Här ser ni receptet:




Här är en annan sallad jag åt tidigare i veckan:


Nu blir det färskpressad apelsinjuice till frukost och jag ser fram emot att äta några mogna, söta päron.

No comments:

Post a Comment