Friday 4 November 2016

Bästa anti-förkylningstipset: 100% raw!

Så är det fredag igen! Förra fredagen var jag så trött. Det hade varit en tuff vecka på jobbet men idag känns det mycket bättre. Jag har nu ätit 100% 80/10/10 i två veckor. Nej vänta, undantaget var när vi var ute och firade att det företag där Mattias arbetar fyllt 30 år. Hela familjen och flera kollegor är förkylda men jag har fortfarande klarat mig. Det om något är en drivkraft för mig. Men det har inte varit lätt alla gånger. Tuffast är det helt klart på kvällarna. Härom kvällen var jag inte alls sugen på sallad. Jag ville ha lagad mat. Och särskilt det jag hade lagat till Charlie, nämligen en mungbönsgryta med kokosmjölk som bas och kryddad med saffran och kardemumma bland annat. Jag älskar den! Jag var så rosenrasande inombords. Undrar om det är magbakterierna som är förbannade för att de inte får det som de vill ha? Det var verkligen en inre kamp att inte äta det lagade kan jag säga. Förutom att jag ibland är riktigt arg på kvällarna när det vankas lagad mat mår jag jättebra! Jag har mer energi, jag är gladare och har mer tålamod. I morse vaknade jag utvilad och kunde göra Julie Piatts underbara Jai Release Meditation. Den är helt underbar!

Jag har ätit mycket frukt idag så jag var inte jättehungrig nu på kvällen. Det blev en mindre salladsskål och en skål med druvor. Men faktum är att jag blev mätt av enbart salladen.

Imorgon blir det ett avsteg från 100% raw. Jag skall nämligen gå och titta på David Bowie Experience med brorsan! Det hör verkligen inte till vanligheterna att vi två gör något på tu man hand. Vi har och har alltid haft en jättefin relation och han är en av mina absoluta favorit-personer i världen att hänga med men det är så sällan vi tar oss tid bara han och jag. Vi brukar alltid ses med hela familjerna nuförtiden. En gång i tiden, när vi bodde grannar i Majorna i Göteborg, och vi båda arbetade på Ericsson i Mölndal cyklade vi alltid ihop till jobbet på morgonen och det var så otroligt mysigt! Innan föreställningen har vi bokat bord och jag kommer att äta lagat veganskt. Men sen blir det raw igen. Tänkte försöka fortsätta så totalt i en månad. Då är det två veckor kvar.

Imorgon funderar jag på att ta med Charlie till Fram och handla lite frukt och grönt. Jag älskar den affären och det var längesedan jag var där nu.

No comments:

Post a Comment