Monday 7 November 2016

Pizza-måndag!

Hej på er!

Brrrr idag har vi det riktigt kallt här på västkusten. Då är det skönt att vara varmt klädd. Långkallingar och tjocka mössan på :) Det var kallt men friskt när jag gick hem med Charlie. Det är skönt att få sig en promenad på eftermiddagen efter jobbet. Jag var hungrig och fantiserade om ett stabbigt lagat mål mat men så kom jag ihåg att jag hade lite smoothie kvar från lunchen och med det i magen kände jag mig nöjd för en stund och bestämde mig för att styra upp pizza till familjen. Jag ville prova ett nytt recept ur boken:


Jag har en annan bok av samma författare men pizza-receptet i den skall jäsa i 2h och nu ville jag testa en deg som inte behövde jäsa då det inte fanns 2h till det. Degen blev helt okej enligt grabbarna i familjen. Det är ju ägg på första sidan och vissa recept innehåller ägg men det är ju enkelt att byta mot något annat. Pizzadegen jag gjorde gör det inte exempelvis.

Charlies pizza med ananas, zucchini, broccoli och vegansk ost.

Till mig blev det zucchini-pasta med tomatsås. Det var jättelänge sedan jag åt det och det var verkligen jättegott! 



Kanske något för er som vill köra en köttfri måndag? Pizza? :)



No comments:

Post a Comment