Sunday 6 November 2016

David Bowie och vegan på stan.

God morgon söndag!

Lite trött här idag. Kom inte i säng förrän närmare 00 igår och det är väldigt sent för mig som gärna lägger mig senast 22. Brorsan och jag hade jättetrevligt. Jag hade bokat bord på Brasseri Lipp i Göteborg och sagt att jag ville ha veganskt och glutenfritt. Ändå fick vi traggla med skillnaden på laktosfritt och helt mjölkfritt :) Det måste vara helsnurrigt för dem som precis lärt sig begreppet laktosfritt när någon sedan vill ha mjölkfritt. Vad gör man då? Smartast hade ju varit som en del redan har börjat med att ha veganskt och glutenfritt som bas, det tål ju i princip alla och sedan ha det animaliska proteinet som tillägg. Brorsan äter mjölk och köttfritt vilket gjorde förvirringen ännu större hos servitören igår. Sedan började jag prata om kalorier också. Tror han blev förvånad när jag ville ha mycket kalorier i min mat och förklarade att vi som äter växtbaserat ofta får alldeles för låg energimängd i mat om den som sätter ihop rätten är okunnig. Men jag tror det gick hem och när han serverade maten sa han att det finns mycket kolhydrater där så du skall nog bli mätt annars får du säga till. Bra sa brorsan, Jessica är en storätare :) :)

Delar med mig av en selfie på min älskade bror och jag Värdelös kvalité tyvärr men jag tror det syns hur himla gott vi trivs ihop. Vi satt och pratade i två timmar innan det var dags att gå vidare och vi hade lätt kunnat sitta minst lika länge och avhandla allt från växtbaserad kost till hur vi minskar vårt avtryck på planeten.




Min förrätt.

Efter middagen gick vi till Lisebergshallen för att lyssna på coverbandet Davie Bowie Experience och det var verkligen en upplevelse. Inte bara på grund av likheten med orginalet både till utseende och röst men framför allt på grund av den genuina glädje som bandet på scen visade. En riktigt härlig kväll blev det! 



No comments:

Post a Comment