Tuesday 15 November 2016

Vardag.

God morgon!

Här kommer en oglamorös bild från igår. Jag är på väg hem från dagmamman i regn och rusk. Jag tog på mig regnbyxor när jag åkte från jobbet för att vara redo för en blöt promenad hem. Trots vädret är det ändå väldigt skönt att få en promenad efter en hel dag med projektmöte. Väl hemma var jag svettig och blöt och alla kläder hamnade utspridda på hallgolvet. Vi prioriterade att få något i oss. Det blev mango! Gott!

Särskilt en sådan här måndag är jag glad över valet att vara hemma varsin dag i veckan med Charlie. En svettig promenad med en tung vagn hem i regn är liksom inget. Idag är Mattias hemma med Charlie och på onsdag är det min tur. Det betyder att vi bara har tre dagar med hämta-lämna-cirkusen och det betyder också att Charlie på veckobasis tillbringar mer vakentid med sina föräldrar än med någon utomstående vilket jag har prioriterat för alla tre pojkarna.

2 comments:

  1. Hej!!

    Åh, va roligt att du hittat tillbaka igen! :)
    Jag har smugit in här emellanåt och sett dina sporadiska inlägg, och det har alltid varit så roligt.

    Så, välkommen tillbaka, och hoppas verkligen att det ska kännas roligt att blogga igen. Du är alltid så inspirerande att följa.

    Själv har jag så smått, och VÄLDIGT sporadiskt, också börjat blogga. Det är så skönt att få ut lite tankar emellanåt. https://inrerikedomblog.wordpress.com

    Stor kram på dig, och ta hand om dig i vintermörkret. <3

    //Olivia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Olivia!!!

      Jag undrade vem som skulle bli först att kommentera sedan jag började blogga igen. Jag visste inte heller hur många som skulle hitta tillbaka. Jag blev så glad när jag såg att första kommentaren var från dig!!!

      Stoor kram tillbaka!!! Och så roligt att du har startat en blogg. Jag kommer hålla lite koll på dig där :D

      Delete