Saturday 12 November 2016

Happy Lördag!

Vilken härlig dag det blev här hemma idag. Det var kallt och dimmigt idag på morgonen så vi hade ingen lust att gå ut. Mattias har varit och handlat men Charlie och jag har inte varit utanför dörren. Jag har vikt tvätt och tvättat en del så det är jag nöjd med.
Idag har det känts så otroligt bra att vara 100% raw. Jag gick och längtade efter min goa sallad (samma som jag åt igår) hela dagen. Päronen var mogna och Mattias kom hem med mango som kommer att vara ätbara om någon dag! Mums! Det är så otroligt skönt att känna sig full av energi. Jag är så tacksam över att jag är så enormt viljestark vid sådana här tillfällen. Det är utmanande att äta 100% raw i en miljö där jag är ensam om det. Det är då det är så otroligt bra att ha bestämt mig. För om jag har bestämt mig för något då är det i princip inget som kan rubba det. Och det är så att man behöver några dagar för att känna de verkliga fördelarna med att vara 100% raw och om man ger upp när det är motigt får man heller aldrig skörda frukterna så att säga.

Jag njuter av att känna mig pigg och alert och framför allt av det mentala tillståndet. Jag känner mig så tillfreds när jag äter så här. Jag stressar inte upp mig lika mycket som vanligt.

Idag höll det dock på att bli en lagad växtbaserad middag. Vår favoritrestaurang, Happy M Kitchen i Göteborg har återigen öppnat sin restaurangavdelning. Vi var så besvikna när de inte längre hade den öppen utan det som fanns var ett kryp-in i källaren ungefär. Idag såg Mattias att de återigen har den öppen på kvällar onsdag t o m lördag och vi bestämde oss för att ringa och boka bord. Detta trots att jag längtade efter min sallad men jag tänkte att den faktiskt finns kvar imorgon också. Tyvärr fanns det inga bord kvar. Så istället rullade jag ut yogamattan, iklädd myskläder som jag haft på mig hela dagen :). Charlie hängde på, hämtade sin yogamatta så körde vi säkert 5 solhälsningar innan han gick bort till Mattias och busade i soffan.

Just det, jag klippte även Charlie idag. Det behövdes verkligen eftersom hans lugg hela tiden hamnar i ögonen.

Här sitter han och tittar på Grodan, dvs pojken i familjen Wikström Malmqvists mysiga youtube-kanal. Det lustiga var att Grodan också gick till frisören i dagens avsnitt. Hursomhelst så är det perfekt att låta lilleman titta på en film så kan jag klippa i lugn och ro. I övrigt använder vi aldrig plattan eller mobilen som distraktion eller barnvakt. Jag vet hur fort det går för barn att bli beroende av digitala skärmar så jag kommer hålla detta till ett minimum så långt det går. Vill man att de skall pyssla en stund medan man verkligen måste göra något annat är ett ritblock och pennor perfekt! Då får de dessutom använda sin kreativitet. Det funkade när jag var liten och det funkar fortfarande :)

1 comment:

  1. Tror nog du är lite synsk allt. Ofta deja-vus ja? Själv har jag det också ofta så, massa såna här "synchronicities". Händer alltid klumpvis i perioder. Ser bilder och sen händer det. Tror att såna här gåvor kan stärkas av att äta sunt, och att hålla sig så nära naturen som möjligt. Det är ett intressant liv när man ofta utsätts för konstiga ting, fast tråkigt för det finns i princip ingen att dela med sig fantastiska grejor av då ingen förstår. Man blir bara konstighets stämplad. /lina

    ReplyDelete