Thursday 17 November 2016

100% raw i en månad.

Det är så skönt att det är fredag imorgon. Jag brukar försöka distansarbeta på fredagar. Jag har Skype-möten hela förmiddagen så då är det perfekt att sitta hemma. Skönt också att kunna sitta i myskläder och jobba tycker jag :) Imorgon eftermiddag kommer de stora killarna hem och det är förstås extra härligt. I helgen har jag ätit 100% rå frukt och grönsaker i en månad så när som på tre måltider. Alltså inte tre dagar utan endast tre måltider! Det är ganska häftigt tycker jag. Till frukost och lunch är det aldrig några problem. Jag har ätit så under så många år nu att det är normaltillstånd. Den stora utmaningen har varit på kvällarna. Ibland har det näst intill varit olidligt när jag lagat något jag älskar eller Mattias lagat något gott. Varför utsätter man sig för sådant självplågeri kanske någon undrar?Varför inte bara äta de där lagade målen? Svaret är att belöningen man får om man härdar ut under de tuffa perioderna är enorm. Det går inte att förklara innan man har provat och jag tror att man behöver vara en viss typ av person för att ha den mentala styrkan att kämpa vidare även när det är motigt.

Igår hade jag min lediga dag. Jag älskar mina lediga onsdagar med Charlie! Igår var vi bara inne och myste. Här har han tagit bort alla kuddar från soffan och leker soptipp.


Nej mina vänner nu har jag suttit framför datorn i över en timme. Nu skall jag läsa lite och göra Yoga Nidra i sängen innan jag somnar.

No comments:

Post a Comment