Saturday 20 October 2012

Paradiset.

20121020_115915

Jag är i paradiset! Har precis varit på en marknad här i Spanien och köpt ätmogna cherimoya och mangos. Lite mulet och regn här idag men resten av veckan skall bli fin =)

20121020_115702 (1)

Mina favoritfrukter för tillfället, cherimoya och mango låg bredvid varandra och bad om att få bli uppätna Blinkar Cherimoyan var inte ätmogen i det här ståndet så jag köpte från ett annat. 10 ätmogna chermimoyor fick följa med en lycklig Jessica hem Skrattar Vi köpte även dadlar, tomater, fler grönsaker och några kryddor till Mattias.

2 comments:

  1. Åhh!! Vad avundsjuk jag är!!
    Vill också åka till värmen och mumsa i massor med god solmogen frukt!!
    Visst äpplena och päronen duger här hemma, men det skulle faktiskt vara gott med lite exotisk frukt med ;)

    Vet när mamma och jag var på Rhodos i våras så åkte vi också till marknade och storhandlade.
    Och oj vad goda tomaterna, gurkorna och allt annat var gott!!
    Riktigt skilnad på de växthus odlade grönsakerna vi har här på våren =/

    Njut av värmen, maten och naturen!
    Kraaam!!

    ReplyDelete
  2. Jaaaa... allting är himmelskt gott! Det smälter i munnen och allt annat försvinner. Snacka om mindfulness =) Det lovar jag, jag njuter varje sekund!

    kraaam

    ReplyDelete