Wednesday 17 October 2012

James Cameron - Ännu en som väljer en växtbaserad diet!

“How often will you get the win-win chance when you can really transform the planet” säger James och det är precis så jag känner också. Genom att välja en växtbaserad diet hjälper jag inte bara mig själv och djuren utan faktiskt hela planeten. James har gjort filmer som Terminator, Titanic och Avatar (en av mina absoluta favoritfilmer btw). James berättar hur han efter att ha sett Forks Over Knives gick direkt ut i köket och tog bort allt som inte kommer från växtriket, det är nu över 5 månader sedan. För det mesta ser jag positivt på framtiden, men ibland när jag ser nära och kära omkring mig fortsätta mumsa sitt kött och sina ko-mjölksprodukter gör det ont i hjärtat eftersom jag ju så gärna vill att de skall ha bästa möjliga chans till god hälsa! Förhoppningsvis kommer köttprodukter i framtiden stämplas på samma sätt som cigarettpaketen: Kött är kopplat till cancer och flera kroniska sjukdomar. Därför blir jag extra, extra glad när ännu en person kan hjälpa till att sprida budskapet!

1 comment:

  1. Hej Jessica!
    Jag har en fråga till dig: Vad tror du har dina förfäder ätit för 500 år sen? Vi kan förutsätta att de bodde i Sverige. Eller var som helst i Europa. Du existerar så de har klarat sig på något sätt. Och det har de gjort säkerligen utan apelsiner, bananer, mango, dadlar, färsk sallad, tomater, zuccini pasta, avokade, vindruvor.....t o m utan kylskåp.

    Hur mycket av den mat som du förespråkar har funnits tillgängliga för europeer för tex 100 år sen? Och inte hade de mer cancer än vi idag....

    Det här är inget påhopp, jag tycker att du är snäll, smart och angegerad. Jag ifrågasätter bara dina övertygelser.

    mvh//Mirjana

    ReplyDelete