Sunday 28 October 2012

Nöjd.

Jag är så glad och nöjd med min dag. Löpturen blev helt fantastisk! Titta bara här vilken underbar plats jag har att springa på!

20121028_104801 (1)

Räkningarna är betalda, tvätten är tvättad (men det kommer ju alltid nytt förstås Ler Nu på kvällen har jag kört yngste sonen till  kusinerna där han skall sova över i två nätter och på vägen hem hämtade jag upp Indiskt till maken och äldste sonen. För mig blev det en rejäl sallad. Fick ju tag i ekologisk romansallad igår och njöt av detta i en god sallad Ler

4 comments:

  1. Hej Jessica! Vad härligt det låter! Önskar att jag kan springa igen en dag, saknar det så...att kunna använda kroppen. Men det var inte det jag skulle skriva:) Det är så att jag funderar starkt på att investera i en Vitamix. Är så galet trött på blenders som bara går söner. Köpte ytterligare en häromdagen och den blandar liksom inte, knivarna snurrar bara runt och det jag ska mixa bara ligger där utan att mixa...tröttsamt, håller tummarna för att butiken tar tillbaka den, även om säkert inget är "fel".. Hur som helst, jämfört Vitamix och Blendtec en massa och kommit fram till att det är en Vitamix jag vill ha, mycket pga den ska vara mer tystgående. Hur är den i ljud jämfört med blender du använt innan? Undrar även en grej jag ej hittat klar info om men som jag gissar inte är något problem, nämligen - går den att skruva upp och öppna i botten? Hoppas det ok att jag frågar:) Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Martina! Jag förstår att du saknar det :( Det går inte en dag utan att jag tänker tacksamhetstankar över att min kropp numera är så stark.
      Vitamixen låter högre än de andra blenders jag haft... En kollega till min man och hans tjej har köpt hörselskydd för de tycker den låter så mycket. Det går inte att skruva upp och öppna i botten vilket jag faktiskt ser som en fördel för de tidigare blenders jag haft har krånglat mycket med just detta moment. De har helt enkelt läckt. Så jag uppskattar att den är gjuten i en form. Enda nackdelen är väl ljuden men det är överkomligt för i övrigt är den guld värd!
      Det är alltid okej att du frågar! Vad vore min blogg utan frågor? Livlös =)
      Kraaam

      Delete
    2. Tack för svaren:) Okej, det där med ljuden är jag lite rädd för, att störa grannarna i radhuset bredvid, det är galet lyhört här haha;) Måste fundera lite till tror ja, även kikat på Omniblend som verkar helt ok men såklart inte lika bra! Jo, du har nog rätt om botten. Är väl lite det bara att när jag mixar tjockare konsistenser så brukar mycket stanna kvar i botten av kannan och förspillas och brukar tycka det är lättare att skruva loss och ta ut det den vägen, men tycker också det ser ut som att det är lättare att komma åt vid knivarna på vitamix, än vad det är på blenders jag haft. Som sagt, ska fundera lite till:) Och - bamsegrattis på bröllopsdagen! Kram

      Delete
    3. Ja då har du lite mer att fundera över =) Vi bor i hus så vi stör inga grannar tack och lov. Jättetack =)) kraam

      Delete