Saturday 13 October 2012

En grön start.

20121013_091908

En grön start på dagen är ett perfekt sätt om man  är redo för att lägga till lite mer nyttigheter i sin kost. Jag har snurrat in lite på juicer just nu eftersom det inte finns någon ekologisk romansallad eller andra sallader för mig att tillgå just nu (vilket innebär att den obligatoriska kvällssalladen för tillfället är ute ur sortimentet Blinkar. Det som finns är grönkål, broccoli m m. Så jag juicar och mixar dessa nyttigheter. Skrev tidigare att jag skall grodda gröna linser också för det tycker jag är jättegott! I dag började jag dagen med en riktigt tuff grön drink. Inget för nybörjare tror jag =)

  • 4 ekologiska royal gala – får du tag i ekologiska svenska äpplen så är ju det ännu bättre =)
  • en bit ingefära
  • stjälken från en stor broccoli

Jag juicade detta och sedan hällde jag juicen i min Vitamix och lade i två stjälkar grönkål och mixade. Jag tror att man kan nöja sig med mindre grönkål i början om man inte är van =D

Jag kommer nog att  odla lite vetegräs också för att boosta mig med under hösten och vintern.

No comments:

Post a Comment