Friday 29 June 2012

Dagens shopping =))

20120629_172304

Tjoho!!! Att shoppa frukt och grönt är som julafton varje gång för mig =)) Dagens skörd:

  • 2 vattenmeloner á 5kg
  • 3 knippen selleri
  • 3 citroner
  • 16 kg apelsiner
  • 5 kg dadlar
  • 6 salladshuvuden
  • 1 purjolök
  • 6 zucchini
  • 1 blomkål

När jag bar ut sakerna till bilen var det en kund i affären som undrade vad det var för spännande jag hade i den röda lådan. 5 kg dadlar svarade jag. Oj, sa hon. Jepp sa jag glatt, jag äter bara frukt och grönsaker. Åååh då förstår jag varför du ser så strålande ut!

Gulligt eller hur? =)

Nu är det helg!!! =)))

10 comments:

  1. Måste verkligen säga att du verkligen ser helt strålande ut! Det inspirerar mig så mkt mer att leva den här livsstilen fullt ut!
    Kram Linda

    ReplyDelete
  2. Så roligt att höra Linda! =))

    kram
    Jessica

    ReplyDelete
  3. Kan bara hålla med, du ser verkligen strålande ut. Du var otroligt vacker förut också, men du har en helt annan, enorm, utstrålning numera!

    Har du sett att du är i David Kleins blogg? Säkert har du det, men annars: http://davidkleinphd.wordpress.com/

    Tänkte fråga... Tvivlar du någonsin idag? Eller ja alltså, kommer det tillfällen idag när det känns jobbigt och du undrar varför du gör detta? Eller håller din numera goda hälsa bort allt sånt?

    Jag tror på detta till 100 procent, så det är inte det:) Men har det väl ganska tufft psykiskt just nu, och jag antar att det är en hel av processen. Matlukter från alla håll, massa utrensningssymptom m feber, diarrér, hudutslag...några päron som möglade och gav mig dåligt samvete;) Och några andra päron (som inte möglade) som magen inte alls ville ha och körde någon slags utrensning med så jag var helt urlakad efteråt.. Tja, minsta lilla grej blir skitjobbig. Ändå är jag inte 100 procent (men kanske 60 % frukt) ännu, äter fortfarande lite glutenfria gryn och en hel del potatis (ska övergå till ångkokning). Tar det stegvis och ska göra helt när jag kommer hem från landet om 10dar.

    Jag längtar bara efter tills jag kan känna att fan, nu mår jag bra, det kommer kännas lättare att kännas rätt då antar jag.

    Nu blev det mycket;) Men vill mest höra om du tvekade mycket under resans gång innan allt blev rutin?

    Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej!
      Åh tack =) Ja något måste ha hänt med utstrålningen för jag får mycket kommentarer.
      Tack för tipset, jag har sett det och blev väldigt glatt överraskad när jag såg uppdateringen i hans blogg =)
      Oh, ja! Jag tvivlade också emellanåt i början. Jag fick ju ganska snabba resultat med magen men det tog en stund innan vikten började röra på sig uppåt men sen gick det snabbt. Matlukten finns fortfarande kvar så att säga och ibland är det svårare att hantera. Jag har inga problem när folk omkring mig äter kött och/eller mjölkprodukter. Eller jo, jag tycker det är rent motbjudande nuförtiden ;) Men när folk har lagat helt utsökta veganrätter kan jag ibland tycka det är lite tufft. Men, sen är det ju det att jag tycker om att må bra och när folk omkring mig blir förkylda, febriga och däckade är jag så glad att jag valt den här vägen. Jag tycker att alla vi som ger oss på den här dieten är oerhört starka och modiga och kämpa på så kommer du också att få skörda frukterna av detta!
      Ibland blev jag också överväldigad i början av att se till att det fanns mogen frukt hemma och att allt kändes så krångligt. Detta är dock helt borta nu men visst är det ovanligt och konstigt ibland i början men ge inte upp.

      Stor kram!
      Jessica

      Delete
  4. Hipp hipp hurra!!! =)

    Grattis på namnsdagen finaste Jessica, önskar dig en underbart fin dag! ❤❤❤

    Puss & kram
    /Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen tack fina Anna!!! <3 <3 <3 Hur går det för dig med frukten?

      Puss & kram
      Jessica

      Delete
    2. Det går helt fantastiskt bra tack! =)

      Jag tycker fortfarande att all frukt är väldigt söt, en vanesak kan jag tro. Allt är ju dock supergott!=)
      Det händer mycket i kroppen, vilket alltid är bra och väldigt roligt!=) Huvudvärken tär lite på mig, samtidigt som jag vet varför och jag vet ju att den snart kommer försvinna.

      Det är otroligt spännande och jag är väldigt glad för att jag gör detta!=)

      Vilka utmaningar ser du där du är idag? Hur mår du??

      Tusen tack sötaste!
      Trevlig helg och många kramar!!!❤
      /Anna

      Delete
    3. Åh så duktig du är!!! Jag är jätteimponerad!

      MMmmm, förstår precis. Jag hade samma problem i början. Ibland på kvällen kunde jag tänka "aldrig mer en frukt i hela mitt liv" och sedan på morgonen så ville jag ju ha min frukt igen i alla fall =)) Numera är jag enormt kräsen om en frukt inte är tillräckligt söt =)

      Hoppas huvudvärken ger med sig snart! Spännande att det händer saker med kroppen.

      Just nu har jag inga direkta utmaningar. Allt flyter på så bra. Att alltid ha mogen frukt hemma är numera en vardaglig sak exempelvis. Jag vill förbättra min kondition och bli starkare men stressar inte utan ser det ur ett långsiktigt perspektiv. Jag mår jättebra tack =))

      Tack detsamma och må bäst!! <3
      kraaam

      Delete
  5. Tusen tack snälla du för svaret, var precis vad jag behövde höra:) Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så bra =) Oftast känns ju allt enklare när man inte är ensam om att känna en viss känsla =) kraam

      Delete