Friday 29 June 2012

Skogens fantastiska effekt.

Hej på er! Ni som följt mig ett tag vet att jag älskar skogen =) Det är i skogen jag löptränar, det är i skogen jag promenerar, det är skogen jag går till när jag känner att jag behöver få mera syre. Skogen har en avstressande och uppiggande effekt. Den är t o m bra för vårt immunförsvar visar en Japansk studie. Här kan du läsa ett inlägg som handlar om detta och hänvisningar till studier. Så, att skogen är fantastisk är inget New Age flum utan ren och krass verklighet. Att vistas i skogen är dessutom gratis! =)) Kan det bli bättre? Om någon i min omgivning känner sig ledsen eller nedstämd säger jag till honom/henne att gå ut i skogen =)

favoritplats

Den här bilden tog en av mina söner häromdagen när han och jag var på skogspromenad. Det här är min absoluta favoritplats på jorden och det syns =)) Det är ett naturreservat som ligger 2 min promenadväg från vårt hem. Jag är enormt lyckligt lottad.

No comments:

Post a Comment