Thursday 22 November 2012

Som ett brev på posten!

Jag köper så mycket jag kan ekologiskt. Jag äter inte kött. Mitt dåliga miljösamvete handlar om bilen. Innan jag fick barn åkte jag alltid kollektivt eller allra helst cyklade till och från arbete/skola. Sen flyttade jag utanför stan med barn och då blir allt så mycket enklare med bil. Man blir bekväm och tiden är så enormt viktig för mig och jag kapar en hel del tid på att åka bil till och från jobbet. Men, det dåliga samvetet finns där och jag kände att jag behövde en knuff att testa att åka kollektiv. Så låg det ett brev från Västtrafik i lådan häromdagen där de erbjuder fri åkning till ett antal personer inom Västra Götaland i 2 veckor. Nu hoppas jag att jag kommer med!

image

Hur gör ni, mina medvetna läsare, hur tar ni er till/från arbete/skola?

5 comments:

  1. Jag har inte körkort, så det blir kollektivt eller till fots om det inte är för långt:) Den dagen kroppen är i bättre skick ska jag satsa på cykel, bli en sån som cyklar flera mil till jobbet varje dag:) Det är så satans frustrerande att inte kunna! Men, en dag:) Tänkte fråga en annan sak, säkert är jag...haha, tänkte skriva ute och cyklar...men det jag undrar över är det där inlägget du skulle skriva om tänder och hur dina blivit bättre (tror jag?). Min hjärna är någon helt annanstans för tillfället och jag satt och funderade över om du skrivit det och om jag läst det, kan du berätta vad det heter isåfall?:) Ber om ursäkt för min kanske förvirrade fråga;) Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag förstår verkligen det :( Det går inte en dag utan att jag är tacksam över att min kropp numera är så stark. Hur går det för dig med kosten?
      Ha, ha din fråga är inte det minsta förvirrad! Senast igår kväll tänkte jag på att jag lovat dig att skriva ett inlägg om tandhälsa. Jag får ta mig i kragen helt enkelt och skriva ner det!
      kram kram

      Delete
  2. Haha, alltså, du behöver inte skriva det, jag satt mest å funderade på om jag glömt bort att jag läst det, men då hade jag alltså inte det;) För mig går det lite sisådär. Att leva på frukt funkar inte riktigt för mig, kroppen säger ifrån av någon anledning och jag reagerar på det ena efter det andra. Dessutom, ja, mina tänder...hade väldigt dålig emalj redan innan men det har tyvärr blivit mycket värre:( Nu tror jag såklart inte att frukten i sig i mogen form orsakar skador på tänderna om man äter den rätt, men problemet är att jag inte kan äta frukten för att det gör så satans ont i tänderna. Emaljen är helt borta på vissa ställen och tänderna ser ut som...jag vet inte vad. De har liksom mineraliserat ur sig. Och hemskt mycket plack. Har dragits lite mer åt Gerson-hållet nu istället, med mycket juice, potatis etc. Hoppas på att landa och läka tids nog:) Läst om många inom Gerson som fått ny emalj att växa ut, trots att de flesta tandläkare säger att det inte går:) Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yssa, låter inge vidare alls med dina tänder. Det kommer snart ett inlägg, inga problem!
      Jag tror att Gerson är kanonbra! Hur har du det med yoga och meditation, jag minns inte riktigt hur du har det på den fronten. Det ät ju bra hjälpmedel vid läkning det också!
      Varma kramar

      Delete
  3. Tack:) Har varit hemskt dålig med yoga och meditation senaste tiden, det har liksom bara tagit emot (antagligen just för att jag behöver det...men också för att mitt neurologiska stör andningen mycket och jag blir lika besviken ständigt att jag aldrig får bukt med det). Men igår satte jag mig och gjorde 50min yoga och meditation i slutet och undrade efteråt varför jag inte gjort det på länge;) Det kändes så otroligt skönt! Så nu blir det helt klart oftare:) Problemet är att jag tröttnat lite på den medicinska yogan jag lärt mig, men ska kolla om det efter jul finns någon kurs i kundaliniyoga jag kan gå! Kram!

    ReplyDelete